VEELGESTELDE VRAGEN

 

Op deze pagina vind je een overzicht met veelgestelde vragen (FAQ) over de Doetsekom en de daarbij horende antwoorden. 
Staat je vraag er niet tussen, laat het ons weten.

 
 

 

TICKETS & ABONNEMENTEN

 
WAAR KOOP IK EEN LOS TICKET?

Klik hier om een los ticket voor de Doetsekom te kopen.

De tickets koop je voor een specifieke datum. Indien je geen gebruik maakt van een aangekocht ticket is het niet mogelijk om geld terug te ontvangen.

Verkoop is alleen online (dus niet bij de kassa). Op = op.

 

 
LOS TICKET MET KORTING

Ook in 2023 het mogelijk om als abonnementhouder een los ticket met korting voor een introducé te bestellen via onze website. Hiervoor log je in met je accountgegevens, selecteer je een ticket voor de gewenste dag en betaal je online. 

De abonnementhouder is verantwoordelijk voor het naleven van de huisregels door de introducé. Om teleurstelling te voorkomen willen we je er wel op wijzen dat er (op warme dagen) een maximum aan het uit te geven aantal losse tickets is (abonnementhouders hebben gegarandeerd toegang).

 
HOE BESTEL IK EEN ABONNEMENT SEIZOEN 2023?

'Vertrouwd - veilig - volop genieten' voor jong & oud tijdens een dagje uit bij de Doetsekom. Dat is waar we in geloven - dat is waar we voor staan als team bij de Doetsekom. 

Ook voor seizoen 2023 hanteren we de limiet van 1400 abonnees.  Om die reden is er een wachtlijst voor nieuwe abonnees. Wil je in aanmerking komen voor een abonnement voor seizoen 2023? Stuur dan een mail naar ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl. Vermeld hier duidelijk je naam, emailadres, aantal personen en de leeftijd bij.

 
WAT ZIJN DE VOORWAARDEN VAN EEN ABONNEMENT?

Voorwaarden abonnement:

  • Voor aanschaf van een abonnementspas betaal je eenmalig een bedrag van € 9,95. Bij verlies dient dit bedrag wederom betaald te worden.

  • Abonnementen dienen online betaald te worden, voorafgaand aan het eerste bezoek aan het zwembad.

  • Abonnementen worden automatisch verlengd met ingang van 1 april van het volgend seizoen (opzegtermijn 1 maand). Voorjaar 2024 ontvang je van ons een magazine met informatie over de nieuwe prijzen. Indien we voor 1 maart geen opzegging of wijziging hebben gehad, ontvang je automatisch de factuur voor betaling van abonnement seizoen 2024  (algemene voorwaarden).
 
ABONNEMENT OPZEGGEN?

Abonnementen worden automatisch verlengd met ingang van 1 april van het volgend seizoen (opzegtermijn 1 maand).

Voorjaar 2024 ontvang je als abonnee van ons een magazine genaamd 't Bommetje, met informatie over de nieuwe prijzen. Indien we voor 1 maart geen opzegging of wijziging hebben gehad, ontvang je automatisch de factuur voor betaling van een abonnement voor seizoen 2024  (zie ook onze algemene voorwaarden).

 
KAN IK EEN ALL-IN ABONNEMENT VOOR EEN KWARTAAL BESTELLEN?

Nee, dat is niet mogelijk. Een all-in abonnement sluit je af voor 12 maanden.

De prijzen van onze all-in abonnement worden in het bestelproces per kwartaal weergegeven. Het systeem rekent het totaalbedrag uit.

 

Voorwaarden all-in & basis abonnement:

  • Voor aanschaf van een abonnementspas betaal je eenmalig een bedrag van € 9,95. Bij verlies dient dit bedrag wederom betaald te worden.

  • Basis abonnement dient direct online betaald te worden.

  • Abonnementen worden automatisch verlengd met ingang van 1 april van het volgend seizoen (opzegtermijn 1 maand). Voorjaar 2024 ontvang je van ons een magazine met informatie over de nieuwe prijzen. Indien we voor 1 maart geen opzegging of wijziging hebben gehad, ontvang je automatisch de factuur voor betaling van abonnement seizoen 2024  (algemene voorwaarden).
 
VOORWAARDEN FAMILIE ALL-IN ABONNEMENT

Met het hele gezin genieten en profiteren van alle all-in voordelen? Dat kan voordelig met het familie abonnement. Het eerste gezinslid 18+ betaald het volledige bedrag van een all-in abonnement 18+. 

Voorwaarden:

  • De totaal prijs van een all-in familie abonnement wordt via de website berekend op basis van de leeftijd van de gezinsleden op peildatum 1 april van het betreffende jaar.
  • Bij een familie abonnement is de eerste persoon 18 jaar en ouder verantwoordelijk voor de overige gezinsleden en eventuele introducees
  • Het familie all-inabonnement kan niet als individu worden afgesloten
  • Kinderen t/m 1 jaar zijn gratis bij het all-in familie abonnement!
  • Alle personen binnen het familie abonnement dienen woonachtig te zijn op 1 huisadres.


Benieuwd naar de prijzen van het all-in abonnement?
Stuur een mail naar ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl 

 
WAT BIEDT HET ALL-IN ABONNEMENT IN DE WINTERPERIODE?

Met een all-in abonnement ben je in de winterperiode tijdens de aangepaste openingstijden welkom in Sportcafé 't Kommetje en op het terrein van de Doetsekom.

Op het recreatiepark heb je de mogelijkheid gratis gebruik te maken van alle toestellen van de hindernisbaan, de beachvolleybalvelden, de jeu de boules baan, de ligweide. Hier kan je individueel sporten & bewegen of bijvoorbeeld met familie of vrienden. Voor sporten in teamverband/ onder begeleiding verwijzen we je graag naar onze partner Beter-Doen.

Ook organiseren we in de winterperiode binnen activiteiten in het Vereniginsgebouw De Kom. Of ben je welkom voor een drankje, spelletje, het kijken van een sportwedstrijd op groot scherm of potje poolen met vrienden of familie. 

Check vooraf de openingstijden om teleurstelling te voorkomen.

 
WAT MOET IK DOEN ALS IK MIJN ABONNEMENTSPAS KWIJT BEN?

Tegen betaling van € 9,95 ontvang je een nieuwe abonnementspas. Je kunt deze aanvragen via ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl en afhalen bij de kassa van het zwembad tijdens openingstijden.

 
HELP, IK BEN MIJN WACHTWOORD VERGETEN!

Wachtwoord vergeten? Geen probleem!

Klik op 'Wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten?'. Je ontvangt dan automatisch een mail met nieuwe inloggegevens.

Let op: de link in deze email is niet klikbaar. Deze dient gekopiëerd te worden naar je browser. Excuus voor het ongemak.

 
HOE KAN IK EEN PASFOTO UPLOADEN?

Abonnement besteld? Dan dien je nog een pasfoto te uploaden...

Stappenplan uploaden pasfoto*
- klik op de link in de bevestigingsmail van je abonnementsbestelling
- vul je gebruikersnaam en wachtwoord in
- klik op de button 'NAAR JE PERSOONLIJKE GEGEVENS'
- klik op de button 'WIJZIGEN' onder de tab ALGEMEEN
- klik op 'BESTAND KIEZEN' om een foto te selecteren en sluit af met 'OPSLAAN'

* Let op! Dit dient voor iedere persoon met de eigen inlog gedaan te worden. Na persoon 1 moet er uitgelogd worden en met de gegevens van persoon 2 (gebruikersnaam en wachtwoord) opnieuw ingelogd. 

 

Lukt het niet om bovenstaande stappen te volgen? Dan is het ook mogelijk om aan het loket een foto te maken.

 

 
MOET IK MIJN LOS TICKET PRINTEN?

Nee hoor, tickets mogen ook op mobiel getoond worden. De QR code op de tickets zijn namelijk  te scannen vanaf een smartphone of tablet. Download wel eerst het ticket op je smartphone of tablet, want een foto is niet scanbaar. 

 
MAG IK MET EEN LOS TICKET HET TERREIN VERLATEN EN LATER TERUGKOMEN?

Een los ticket geeft eenmalig recht op toegang. Bij tussentijds verlaten van het terrein, dien je online een nieuw ticket aan te kopen.

 
TOT WELKE LEEFTIJD HEBBEN KINDEREN GRATIS TOEGANG?

De prijzen voor kinderen en volwassenen vanaf 2 jaar zijn hetzelfde, ongeacht leeftijd. Tot en met 1 jaar hebben kinderen dus gratis toegang.

 

 
 

ALGEMEEN

 
WAT ZIJN DE OPENINGSTIJDEN?

Klik hier voor de openingstijden van de Doetsekom.

 
GELDEN ER HUISREGELS BIJ DE DOETSEKOM/ DE KOM?

Voor jouw en onze veiligheid gelden en huisregels op het terrein van de Doetsekom en in de Kom, zodat we je optimaal kunnen laten genieten van een ‘vertrouwd, gezond en actief uitje’. De huisregels vind je onder de pagina huisregels.

 
FOTOBELEID

Bij de Doetsekom maken we regelmatig foto's en filmpjes tijdens activiteiten en evenementen. Deelnemers worden altijd integer in beeld gebracht en het beeldmateriaal wordt niet gemanipuleerd. Publicatie van de beelden is op onze social media kanalen en deze website.

 
KAN IK PINNEN?

Bij de Doetsekom en Sportcafé ’t Kommetje is het mogelijk om met een pin transactie je betaling te doen.

 
WAAR VIND IK DE PLATTEGROND?

De plattegrond van de Doetsekom vind je onder meer op de pagina zwemmen of klik hier voor een download van de plattegrond.

 
MAG IK ZELF ETEN & DRINKEN MEENEMEN?

Op het terrein van de Doetsekom mag je je eigen eten en drinken nuttigen, maar niet in de Kom en het bijbehorende terras van Sportcafé ‘t Kommetje. Alcohol meenemen is verboden en laten bezorgen van eten mag ook niet.

 
MAG IK ZELF MUZIEK DRAAIEN/ MEENEMEN?

Dit mag, alleen met gebruik van oortjes/ koptelefoon zodat andere bezoekers geen hinder ondervinden hiervan.

 
HOE KAN IK SPONSOR WORDEN VAN DE DOETSEKOM?

Voor een overzicht van de sponsormogelijkheden verwijzen we je naar onze sponsor pagina.

 
 
WAAR KAN IK ME MELDEN ALS IK IETS VERLOREN BEN?

Bij de Doetsekom helpen we je graag om je verloren/kwijtgeraakte eigendom terug te vinden. Stuur een mail naar ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl met je persoonlijke gegevens en datum van bezoek. 

 
IS ROKEN TOEGESTAAN?

Zien roken, doet roken

Als kinderen anderen zien roken lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals andere sporters, trainers en ouders. Met een rookvrij recreatieterrein (incl. terras bij Sportcafé 't Kommetje) geven wij het goede voorbeeld. Zie hiervoor ook onze huisregels.

Bij de kassa zijn bandjes beschikbaar (vraag de medewerkers bij de kassa hierom) om buiten de entree poort te roken buiten de blauwe zone. Zonder bandje is het niet mogelijk om het terrein opnieuw te betreden en dient een nieuw ticket gekocht te worden.

 
MAG IK MIJN HOND MEENEMEN?

Het is niet toegestaan om je hond mee te nemen naar het terrein en/ of in het zwembad te laten zwemmen. Zie hiervoor ook onze huisregels.

 

 
HEEFT HET TERREIN LAST VAN EIKENPROCESSIERUPSEN?

In diverse bomen hebben wij preventief nestkastjes hangen. Op dit moment is het terrein geheel vrij van eikenprocessierupsen.

 
IS ER EHBO AANWEZIG?

Ja, hiervoor kan je je melden bij een van de medewerkers of in de Kom/ Sportcafé ’t Kommetje.

 
ZIJN ER ZWEMBANDJES TE KOOP BIJ HET ZWEMBAD?

Ja, in de Kom is het mogelijk om zwembandjes te kopen mocht je kind nog geen diploma hebben.

 
HOE KAN IK EEN SUGGESTIE OF KLACHT INDIENEN?

‘Veilig, vertrouwd en actief uitje’ is waar wij naar streven en ons beleid op voeren.

Heb je een suggestie, opmerking, klacht of compliment? Wij horen graag jouw mening. Stuur een bericht naar ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl

 
 
 

FACILITEITEN

 
IS HET GEBRUIK VAN KLUISJES GRATIS?

Voor het gebruik van een kluisje is een munt van € 1,- nodig. Deze munt krijg je na gebruik van het kluisje weer retour.

 
KAN IK WARM DOUCHEN NA HET ZWEMMEN?

Ja, die mogelijkheid is er. Bij een all-in en plus abonnement mag je gratis gebruik maken van de douche (muntjes beschikbaar bij de kassa) en anders betaal je € 0,50.

 
IS ER EEN GELEGENHEID MIJN BABY TE VERSCHONEN?

Ja, die mogelijkheid is er in de kleedruimte van de Doetsekom.

 
WAT KOST DE HUUR VAN EEN LIGBED EN/OF PARASOL?

Er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van de ligbedden en parasols op het terrein. Gebruik is gratis – mits beschikbaar.

 
 
HOE RESERVEER IK EEN JEU DE BOULES BAAN?

Het reserveren van een baan kan op locatie aan het loket van Sportcafé ‘t Kommetje of online via de website met je abonnementsnummer.

In het hoogseizoen is deze faciliteit voor all-in abonnementhouders inbegrepen bij het abonnement. Basis en plus abonnees van de Doetsekom en dagbezoekers (los ticket) betalen € 5,- voor aanvang. 

Klik hier voor de beschikbaarheid van de jeu de boules baan.

 

 
HOE RESERVEER IK EEN BEACHVOLLEYBALVELD?

Het reserveren van een baan kan op locatie aan het loket van Sportcafé ‘t Kommetje of online via de website met je abonnementsnummer.

In het hoogseizoen is deze faciliteit voor all-in abonnementhouders inbegrepen bij het abonnement. Basis en plus abonnees van de Doetsekom en dagbezoekers (los ticket) betalen € 5,- voor aanvang.

Klik hier voor de beschikbaarheid van de beachvolleybal velden.

 

 
IS HET GEBRUIK VAN DE HINDERNISBAAN GRATIS?

Ja, indien er geen lessen van Beter Doen plaatsvinden op de speeltoestellen van de hindernisbaan, dan is het gebruik gratis. Let op: op eigen risico.

 
 
 

ZWEMLESSEN

WAAR VIND IK HET AANBOD ZWEMLESSEN?

Diploma A-B-C
Voor een overzicht van de beschikbare zwemlessen voor diploma A-B-C of privé voor de jeugd, klik hier.

 

18+ lessen
Voor een overzicht van de beschikbare zwemlessen voor 18+ klik hier.


Heb je een vraag of wil je privé les?
Mail dan naar ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl

 

 
MAG IK AANWEZIG ZIJN BIJ DE ZWEMLES VAN MIJN KIND?

Ja, het is mogelijk plaats te nemen op het terras van Sportcafé ’t Kommetje of in de binnenruimte van de Kom (max. 1 ouder per kind).

 
MAG IK ZELF ZWEMMEN TIJDENS DE ZWEMLES VAN MIJN KIND?

Nee, het zwembad is gesloten voor vrij zwemmen tijdens de zwemlessen. Wel is het mogelijk om te kijken bij de zwemles of iets in onze horeca gelegenheid Sportcafé 't Kommetje te nuttigen.

 
 
VANAF WELKE LEEFTIJD KAN MIJN KIND MEEDOEN AAN DE ZWEMLES A

Voor de zwemles geldt dat je kind op 1 april 2023 minimaal 4 jaar moet zijn.

 
HOE KAN IK MIJN LESKAART BETALEN?

De factuur voor de eerste leskaart voor zwemles voor de jeugd wordt eind maart verstuurd. Heb je nog geen zwempas, dan rekenen we eenmalig € 9,95 hiervoor. De leskaart is 6 weken geldig. Je ontvangt automatisch per e-mail een factuur voor de 2e leskaart.

 

De factuur voor de zwemles voor volwasennen wordt voorafgaand aan het 1e of 2e lesblok verstuurd.  Als all-in abonnee ontvang je een korting op de leskaart (voor 8 lessen betaal je € 85,- in plaats van € 135,-). Dit bedrag is inclusief € 10,- bartegoed.

 
KAN IK EEN GEMISTE LES INHALEN?

Helaas, het is niet mogelijk om een zwemles in te halen. Voor meer info verwijzen we je naar pagina 9 van de brochure 'Met plezier leren zwemmen in een veilige omgeving'.

 
 
 

SPORTCAFE 'T KOMMETJE & DE KOM

 
HOE WAARDEER IK MIJN BARTEGOED OP?

All-in abonnees ontvangen - afhankelijk van het abonnement - een bartegoed. Dit bartegoed wordt automatisch bijgeschreven op de pas met ingang van 1 april van het nieuwe seizoen.

Voor familie abonnementen geldt dat er aan het begin van het seizoen € 40,- op de pas van de hoofd abonnementhouder wordt bijgeschreven (dit tegoed staat niet op alle passen, er dient dus zelf een tegoed op passen van overige familie leden gezet te worden).

Voor junior abonnementhouders is het tegoed € 20,- p.p. en abonnementhouders 18+ € 30 p.p. Met het tegoed kunnen aankopen bij Sportcafé ‘t Kommetje contactloos worden gedaan.

Geen all-in abonnement?
Dan is het mogelijk om bartegoed op je pas te zetten. Scan de QR code op je zwempas en waardeer via online bankieren je pas om met een bedrag naar keuze.

Note: bartegoeden van seizoen 2023 vervallen met ingang van 1 april 2024. Van dit saldo bekostigen wij een deel van de innovaties. Zo hebben we voor seizoen 2022 en 2023 o.b.v. feedback uit de enquête een airtrampo, handoekenrrek, extra ligbedden & parasols en overige speelattributen t.b.v. het zwembad aangekocht. Via deze weg willen we je/ jullie hartelijk bedanken voor de eventuele bijdrage hierin.

 

 
TOT HOE LAAT IS DE HORECA GEOPEND?

Na sluitingstijd van het zwembad gaan we ook in Sportcafé ’t Kommetje opruimen. Een kop koffie met een koek of blikje drinken met een zakje chips kan je uiteraard nog nuttigen. De keuken sluit wel gelijktijdig met het zwembad.

 
 
KAN IK MIJN KINDERFEESTJE VIEREN BIJ DE DOETSEKOM?

Ja, stuur een mail naar ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl voor de mogelijkheden en tarieven of check hier alvast de arrangementen.

 
KAN IK MIJN MOBIEL OPLADEN?

Ja, hiervoor is een mogelijkheid bij de Kom. Let op: opladen is op eigen verantwoording, medewerkers van de Kom houden geen toezicht hierop.

 
 
Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale werking van de website.
Instellingen Meer info
doetsekom-logo-dia

A.M.A. Van Langeraadweg 3
3381 LB Giessenburg
Telefoon: 0184-651653
Email: ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl

 
 

© de Doetsekom - Privacyverklaring
Algemene voorwaarden - Website ... met M erbij 
Powered by e-Captain.

doetsekom-logo-dia

ADRES DE DOETSEKOM

A.M.A. Van Langeraadweg 3
3381 LB Giessenburg

CONTACT

Telefoon: 0184-651653
Email: ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl